راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها از تاثیر اعجاب آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) کمبود آب و  چاره‌های پیش‌رو مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟
سرخط خبرها

گفت‌وگو با رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۱ | این ۵ ستاره مشهدی

  • کد خبر: ۱۱۹۸۸۳
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
گفت‌وگو با رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۱ | این ۵ ستاره مشهدی
شادی و شعف، شور و هیجان و ناباوری شاید واژه‌های مناسبی برای توصیف حال وهوایشان باشد. اگرچه تلفنی پای صحبت اعضای فهرست پنج ستاره مشهدی نشسته ایم، از پشت تلفن هم شادمانی از لحن صدایشان پیداست.

فاطمه رافع | شهرآرانیوز؛ تا همین چند دقیقه پیش از گفتگو که خبر تک رقمی شدن رتبه شان را شنیده اند، تصور بیشتر این دهه هشتادی‌های مشهدی از رتبه‌ای که در کنکور امسال از آن خود می‌کنند، در خوش بینانه‌ترین حالت دورقمی بوده است، اما تک رقمی شده اند و حالا می‌توانند حاصل تلاش و ممارست چندماهه و حتی چندساله شان را برداشت کنند. خبر خوش دیگر اینکه شمار دانش آموزان مشهدی که در کنکور امسال رتبه برتر کسب کرده اند، نسبت به پارسال از دو به پنج نفر افزایش یافته است.

درخشش ۷ خراسانی

سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی، در گفتگو با شهرآرا با اشاره به رقابت ۱۱۸هزارو۶۷۸داوطلب از استان در کنکور امسال از درخشش هفت دانش آموز خراسان رضوی خبر می‌دهد و می‌گوید: علاوه بر پنج دانش آموز مشهدی، سیدعلی علوی خوشحال از سبزوار رتبه نهم علوم تجربی و سبحان لطفی از نیشابور هم رتبه ۱۰ علوم ریاضی را از آن خود کرده اند.


مقابله با باور غلط

سیده مهرناز سیدی اولین دانش آموز مشهدی این فهرست پنج نفره است که با او تماس می‌گیریم. او که متولد سال ۱۳۸۳ است و رتبه سوم کنکور علوم انسانی را از آن خود کرده، با خنده‌ای که از صدایش پیداست، از تلاشش می‌گوید: اوایل روزانه حدود شش ساعت درس می‌خواندم. تابستان پارسال این عدد به روزی هشت ساعت رسید و اواخر تابستان هم روزی یازده ساعت. نزدیک کنکور نیز زمان مطالعه ام را به سیزده ساعت در روز افزایش دادم.

مهرناز ادبیات فارسی و دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی انتخاب کرده است و می‌گوید: به قصد تحصیل در رشته ادبیات فارسی وارد رشته علوم انسانی شدم تا ثابت کنم این تصور که فقط رتبه‌های پایین وارد رشته ادبیات فارسی می‌شوند، غلط است. مادر مهرناز خانه دار است، اما دو لیسانس کتابداری و علوم قرآنی دارد و پدرش هم که اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد عمران است، شغل آزاد دارد. او از رضایت خانواده اش از رشته‌ای که بنای ادامه تحصیل در آن را دارد، می‌گوید و اینکه والدینش به انتخاب و علاقه او احترام گذاشته اند. مهرناز در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده و معلم خصوصی هم نداشته است. می‌گوید: به شدت خودخوان بودم.

چرخش از تجربی به انسانی

پرهام سنکیان، دیگر دانش آموز مشهدی و متولد سال ۱۳۸۳، رتبه پنجم کنکور علوم انسانی را به خود اختصاص داده است. پدرش دکترای ایمنی شناسی و مادرش دکترای ژنتیک دارد. به گفته خودش احتمال کسب رتبه زیر صد را می‌داده، اما فکر نمی‌کرده است که تک رقمی شود.
او که مقطع متوسطه را به تحصیل در رشته تجربی مشغول بوده، یک سال پیش از کنکور تغییر رشته داده است تا در کنکور علوم انسانی شرکت کند و حالا بنا دارد روان شناسی دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کند. هشت ساعت عددی است که پرهام در پاسخ به پرسش ما درباره میانگین مطالعه روزانه اش اعلام و تأکید می ‎کند که در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده است.

مردد در انتخاب رشته

رتبه ششم کنکور علوم انسانی امسال را هم احسان کلاته ‎عربی، دیگر دانش آموز مشهدی و زاده مهر ۱۳۸۲، از آن خود کرده است. او برای شرکت در کنکور از سال دهم هدف گذاری کرده و به گفته خودش روزانه بین شش تا هفت ساعت صرف مطالعه کرده است. او که مادرش خانه دار و پدرش فرهنگی است، در کلاس‌های کنکور شرکت نکرده، اما در آزمون‌های آزمایشی برای آمادگی شرکت کرده و بر مبنای نتایج همان آزمون‌ها هم پیش بینی خودش کسب رتبه‌ای تک رقمی در همین اولین سال شرکت در کنکور بوده است. احسان که هنوز تصمیم قطعی برای رشته دانشگاهی اش نگرفته است، می‌گوید: خیلی درباره این موضوع تحقیق نکرده ام، اما شاید رشته علوم قضایی و پایتخت را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم.

شاید برق دانشگاه شریف

شایان بقایی نژاد هم گمان نمی‌کرده است که بتواند رتبه نهم کنکور علوم ریاضی را کسب کند. متولد مهر ۱۳۸۲ است و در خانواده‌ای رشد کرده است که پدر تحصیلات کارشناسی دارد و کارمند مخابرات است و مادر لیسانس پرستاری دارد. او از شادی وصف ناپذیرش پس از دیدن نتایج کنکور می‌گوید و با یک «احتمالا» رشته برق دانشگاه صنعتی شریف را به عنوان رشته دانشگاهی اش نام می‌برد. او هم در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده و روزانه حدود هفت ساعت را صــرف مطالعه برای کنکور کرده است.

به قصد پزشک شدن

امیرحسین کیوانی آخرین نفر از این فهرست پنج نفره است که تلفنمان را پاسخ می‌دهد. انتظارش را نداشته، اما رتبه دوم کنکور زبان خارجی را به دست آورده است. با این حال تصمیم دارد در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهد و طبق پیش بینی خودش رتبه حدود ۱۵۰ را در کنکور علوم تجربی امسال به دست خواهد آورد. او متولد سال ۱۳۸۲ است، پدر و مادری فرهنگی دارد و مطالعه با تمرکز بر کنکور را از سال دهم متوسطه شروع و روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت را صرف درس خواندن کرده است. در کلاس‌های کنکور شرکت نکرده است، اما آزمون‌های یکی از مؤسسات را در کسب آمادگی اش برای کنکور مؤثر می‌داند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->